Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anita - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anita - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 December 2012 | Vietnam, Hanoi

Hanoi, Vietnam

Yes, na 3,5 week in Vietnam te hebben gereisd ben ik eruit: I love Vietnam! Sinds mn laatste blog heb ik weer hele gave dingen gedaan!
Vanaf Saigon ben ik naar Mui Ne, een strandplaats, gegaan met de bus. Opzich een prima plek als je zon, zee en strand wil maar ik was er na 2 dagen wel een beetje uitgekeken. Ik wilde heel graag vanaf Mui Ne naar Dalat met de motorbike, en toevallig ontmoette ik daar 2 jongens die hun eigen motorbike/motorcycles/motors hadden gekocht. (Ik snap nog steeds niet t verschil in t engels, de een heeft volgens mij een scooter en de ander een pussy motor). Dus met een paar drankjes op hadden we bedacht dat het wel een strak plan was om met 2 backpacks, 2daypacks en 2 personen op 1 motor door de bergen naar Dalat te gaan. De dag erna leek het toch niet meer zo’n goed idee maar gelukkig heeft een lief iemand mijn backpack met de bus meegenomen. De tocht naar Dalat was echt zoooo gaaf, ik denk wel t leukst wat ik tot nu toe op mn reis heb gedaan. Supermooie uitzichten, ijskoffie en noodlesoep drinken in kleine dorpjes en uiteraard 180 km rijden. Hoe we de weg hebben gevonden ben ik me nog steeds aan het afvragen, aangezien er (behalve op de highway) meestal niet echt borden zijn met in welke richting je moet of op welke weg je nu rijdt. Maar met google maps, een kaartenboek (hoe oldschool) en 2 jongens met richtingsgevoel hebben we het uiteindelijk toch gevonden. Oja de highway hier is niet bepaald te vergelijken met de A28, iedereen rijdt door elkaar: motorbikes, trucks, auto’s, fietsers, en af en toe een kudde koeien. Wij reden voor het grootste gedeelte over kleine wegen door de bergen, waar verder amper verkeer was.
7 Uur na het begin van de rit waren we nog steeds aan het rijden en het was donker, koud (Dalat ligt in de bergen, natuurlijk had ik geen warme kleren mee) en we waren Jack kwijtgeraakt die geen licht had op zn motor. Behoorlijk gevaarlijk aangezien er geen straatverlichting is. Gelukkig vonden we een aardige vietnamese man die voor ons uit reed naar Dalat en daar aangekomen blijkt dat Jack de tocht heeft overleefd.

Maar na deze 8-uur durende tocht was ik nog niet klaar met het motorrijden, ik heb daarna nog een 3 daagse tour gedaan vanaf Dalat naar Nha Trang (aan de zee). We hadden echt een geniale gids, zn naam was Peaces. Behalve motorrijden stopten we af en toe om krekels te eten, wezelkoffie en rijstwijn te drinken. Wat betreft de wezelkoffie: de wezel eet de koffiebonen op, poept ze weer uit en daar wordt koffie van gemaakt, heeeeerlijk… Nouja, ik ben zelf niet zo’n koffieliefhebber en dit was nogal sterke koffie, maar wel leuk om het geprobeerd te hebben. Eerste avonden hebben we overnacht bij een homestay, waar toevallig net een feestje aan de gang was! Dus wij daar even heen, rijstwijn drinken (bleeeeh) met de bezopen Vietnamezen, die vooral foto’s van ons aan het maken waren. Hoewel we elkaar niet bepaald konden verstaan was het wel gezellig! De volgende dag vertelde Peaces, die zelf niet mee was, dat het een bruiloft was. We hadden onszelf dus even uitgenodigd op de bruiloft.

Na 3 dagen kwamen we aan in Nha Trang, een beetje het Salou van Azie, hier gebeurt alles wat God en Boedddha verboden hebben en er zijn meer Russen dan Vietnamezen in deze plaats. (Ik vond het al zo gek dat de taal anders werd geschreven dan in Saigon.. Mja alles staat daar in t Russisch aangegeven). Heb mezelf uiteraard keurig gedragen daar;)
Vanaf Nha Trang heb ik de bus genomen naar Hoi An, naar mijn mening de leukste stad in Vietnam! Kan t niet precies uitleggen maar gewoon een leuk gezellig stadje aan de rivier en het strand is ook dichtbij.

En op dit moment ben ik in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Ben gister teruggekomen van een 3 daagse Halong Bay cruise, en dat is toch wel een beetje dé bezienswaardigheid in Vietnam. Het zijn allemaal rotsen/kleine eilanden/kleine bergjes in het water, als je t precies wil weten moet je maar even googlen. Heb me prima vermaakt daar, superlekker eten, kayakken en chillen op de boot. Helaas wel slecht weer: regen en kou:P
De eerste avond op de boot begon onze gids, mister Strong, over inktvis-vissen, wij helemaal enthousiast! Dus even later met schijnwerpers als aas en 2 bamboe hengels zaten we te vissen.. En te wachten.. wachten.. tot we uiteindelijk een plastic zak hebben gevangen! Toch niet zo spannend als het leek helaas..
Vannacht ben ik voor de laatste keer uitgeweest in Vietnam. Hier in Hanoi is er een avondklok, dus het is een beetje feesten in een club/bar totdat het wordt gesloten door de politie, en dan op zoek naar de volgende. Ik zat pas ook te eten op de straat, kwam er politie aan, iedereen razendsnel alle plastic stoelen en tafels opruimen, eten weg enz, echt heel vreemd. Maar je wordt verder niet opgepakt ofzo als je ‘s nachts over straat loopt.

Over een paar uur neem ik de bus naar Laos, ze zeggen dat ie 20 uur duurt, maar wordt waarschijnlijk wel 24 uur en ze noemen het ook wel de ‘nightmarebus’, dus ik ben benieuwd:P.
Iedereen bedankt voor de reacties, leuk om ook eens wat van jullie te horen! De tijd vliegt echt voorbij, ben al over de helft van mn reis en over 2 maanden weer thuis (mocht je me missen:P). Iedereen trouwens een fijne kerst en oud en nieuw! En hoop dat jullie een leuke Sinterklaas hebben gehad, ik heb het hier gevierd met Esmee, en alle anderen (uit andere landen dus) vonden het ook wel mooi. Oja ik ben een beetje lui geweest met foto’s maken, maar ik zal binnenkort weer eens wat uploaden! X

  • 15 December 2012 - 11:02

    Koraline:

    Anita!!!! Wat een avonturen maak je mee :). Ik vind het fantastisch om mee te lezen, wat je allemaal meemaakt! Raar idee dat je al weer over/op de helft bent!
    Vanavond Gyas-gala, je zult op het forum wel zien wat voor avonturen we daar beleeft hebben..

    Bedankt voor je kaartje, echt superlief!!!!

    Heel veel plezier nog!!

    Liefs Kora

  • 15 December 2012 - 15:27

    Johan Brenda Julian En Geralynn:

    Anita wat een avonturen alweer zeg.
    Je beleeft wel heel veel zeg. we zijn benieuwd naar je foto's en je andere reisverslagen.
    Jij ook een fijne kerst en een goed oud en nieuw.

    Liefs Johan Brenda en dikke knuffels van Julian en Geralynn

  • 15 December 2012 - 18:39

    Evie:

    Nou Anita wat een gaaf reis verslag weer. Het lijkt mij een hele belevenis hoor. En oma heeft vandaag Annelies gebeld, want ze had Anita aan de telefoon gehad. Helemaal van slag natuurlijk, want hoe bestaat het ze kon je zomaar horen en nog wel helemaal uit et buitenland, tis niet te begriepen voor om haha. Mis je iedereen al een beetje? Fijne feestdagen daar. Liefs Evie en Reyer natuurlijk.

  • 16 December 2012 - 10:22

    Harmke:

    hoi anit,

    leul je verslag weer te lezen.
    leuk bij evie te lezen, opa kwam hier vertellen dat je gebeld hebt.
    als je geen internet hebt krijg je verder ook weinig mee.
    zo blijf je de famile doorgaan, ha, ha.
    we horen wel weer.
    doei.
    mam

  • 16 December 2012 - 12:17

    Anita:

    Hahahahaha, ik was inderdaad al bang dat oma flauw zou vallen ofzo, maar valt mee gelukkig;) Ze moeten toch maar eens internet aanschaffen.. Ben in Laos aangekomen nu, busreis viel me alles mee! En thanks voor de reacties:)
    @ Koraaaa ik lees de verhalen graag, ben benieuwd:P

  • 16 December 2012 - 14:44

    Yaniek:

    Wouw klinkt gaaf en de foto's zien er ook echt super uit!
    Hoe lang heb je uiteindelijk in de bus gezeten?
    Veel plezier in Laos en maak er wat van!

    Yaniek

  • 23 December 2012 - 20:10

    Jan En Jantine:


    Hey Anita

    Wat een verhaal , leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt en ziet
    Fijne feestdagen. en nog veel plezier

    Groetjes Jan en Jantine

  • 25 December 2012 - 11:01

    Aschwin:

    Hey Anita, wij zijn die jongens uit vang vieng met tubing. Naar welk eiland ging jij nou ook alweer in Thailand? Wij gaan waarschijnlijk naar Phuket denk ik. Gr.

  • 31 December 2012 - 10:50

    Lubbert En Teuntje:

    hoi Anita Wij wensen jou een heel gezond en een Gelukkig 2013 nog veel plezier op je verder reis nog maals voor je telfoontje Groetjes opa oma.

  • 02 Januari 2013 - 18:58

    Anita :

    Hoi Opa en Oma!
    Bedankt!! Gelukkig nieuwjaar! Ik heb een leuke oud en nieuw gehad, jullie ook? Heb net weer een nieuw verslag hierop gezet.
    Groetjes, Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Anita

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1276
Totaal aantal bezoekers 16497

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 15 Februari 2013

Backpacken in Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: