Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen!

Hier is ie dan; mijn eerste reisverslag!

De eerste paar uur in Bangkok dacht ik eigenlijk 2 dingen. Ten eerste: stiekem ben ik best een beetje trots dat ik in mn eentje in Bangkok ben aangekomen. Heb al mn vluchten gehaald, mn koffer lag op de bagageband (oke, daar was ik niet echt trots op, maar was er wel erg blij mee:p), ik kwam door de douane en vond mn taxichauffeur! Het tweede wat ik dacht was: waaaarom is iedereen zo enthousiast over Bangkok? Het is hier warm, chaotisch, druk en het stinkt.

Zo, dat waren de eerste paar uur in Bangkok.. Maar hoe langer ik hier ben, hoe leuker ik de stad vind! En ik raak er een beetje aan gewend (voor hoever dat kan in een paar dagen). Ik kijk niet meer op van elke monnik die langsloopt, behalve dan die ene monnik met een Iphone die ik zag. Heb ondertussen meerdere keren in een tuktuk gezeten (zo'n soort taxi, open, waar ze heeeeel hard mee rijden), en natuuurlijk heb ik onderhandeld over de prijs! En ik heb streetfood gegeten, het eten dat ze klaarmaken op de markt, bij een soort kraampjes, meestal met een paar tafels en stoelen erbij. De eerste paar dagen durfde ik niet zo goed, maar het is echt het beste en goedkoopste eten dat je kan krijgen!

Verder ben ik op Khoa san road geweest, dat is het backpackersgedeelte van de stad waar de feestjes en pingpongshows zijn (nee bij dat laatste ben ik niet geweest). Ben ook voor de eerste keer wezen stappen in Bangkok, we waren in een club waar ik het enige niet-aziatische meisje was, en anders wel het enige meisje met een korte spijkerbroek en all stars.
Heb trouwens ook de culturele toerist uitgehangen! Ik ga meestal met de boot naar het stadscentrum, voor 40 cent.. (En een beter plan dan lopen, ik dacht namelijk de eerste dag dat dat wel kon.. Nee dus, het is zooooo groot hier, en ik verdwaalde in chinatown:P). Ben in verschillende tempels geweest, heb ongeveer 100 buddha's gezien en ben vandaag naar de grand palace geweest, met Iris (uit Nederland) en Joenna (uit Finland).

Engels praten gaat me trouwens vrij gemakkelijk af. Had ik niet gedacht aangezien ik vorig jaar tijdens het sturen in de keiweek nog riep; okay, I tell till three, and then we go! Maar ik betrapte mezelf de 1e dag in Bangkok op het tellen van mn geld in het engels.

Morgen ga ik samen met Iris naar Kanchanaburi, ik denk dat het ongeveer 100 km van Bangkok is, we gaan waarschijnlijk met de trein. Als we thai waren zou ons treinkaartje ongeveer 20 cent kosten, alleen we moeten bijbetalen omdat we buitenlanders zijn (maar alsnog blijft het goedkoop). Daarna gaan we richting het noorden (Chiang Mai).

Ojaa ik zal nog een mooie blunder met jullie delen. Ik had het met een Amerikaan over de supermarkten hier, en wilde vertellen hoe die heten, dus ik zei: jaaa de supermarkten hier, die 9/11.... Oeps, het heet de 7/11, en 9/11 is natuurlijk de datum van de Twin Towers. Gelukkig kon ie er wel om lachen ;)

Zooo, dat was wel zo'n beetje wat ik met jullie wilde delen! Hou me ook een beetje op de hoogte van alles in Nederland!;) Xxxx

  • 04 Oktober 2012 - 13:58

    Tim Van De Skiffies:

    I tell till three! Haha, mooi verslagje. ik ben echt enooooooorm jaloers. heul veel plezier en tot snel xx

  • 04 Oktober 2012 - 14:04

    Lisanne:

    hahahah lekker Anita, ik moet hier even heel hard lachen om je 'I tell till three,' had ik nl totaal niet meegekregen. Leuk voor in de Almanak;)
    Maar top dat je het naar je zin hebt en leuk dat je al mensen ontmoet hebt. Tegengekomen in het hostel oid??
    Ik ben trouwens ook trots op je dat je in 1 keer in Bangkok aangekomen bent!
    Blijf maar de hele reis van deze leuke verslagjes schrijven!

    xx Lisanne

  • 04 Oktober 2012 - 14:05

    Eva:

    Leuk verhaal =D Ik hoop dat je er nog heel veel meer gaat schrijven. Enjoy!! xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Oktober 2012 - 14:12

    Yvette:

    Leukleukleuk om te lezen. Tof dat het allemaal zo goed verloopt!
    Haha, gewelidg met je 'tell till three', ik weet het nog heel goed :)
    Tot skypse en ik blijf je volgen!
    xx

  • 04 Oktober 2012 - 14:24

    Suzanne:

    Leukkkiiiieee:D:D:D:D

  • 04 Oktober 2012 - 14:46

    Joël:

    Haha Anita! Je bent gewoon echt in Bangkok! En je eerste blunders alweer gemaakt dus volgens mij gaat het goed met je.. Keep up the good work en houd ook je blog bij, superleuk om te lezen! Groetjes!

  • 04 Oktober 2012 - 16:02

    Marlies Wilco Gerlize En Willemijn:

    Hey Anita,

    Leuk reisverslagje hoor. Hier gaat het goed hoor om je even terug te berichten vanuit Nederland :-)
    In ieder geval leuke tijd nog enne we lezen hoop ik snel weer een berichtje.

    Groetjes uit Elburg

  • 04 Oktober 2012 - 16:52

    Johan Brenda Julian En Geralynn:

    Lieve Anita,

    Fijn om te lezen dat het goed gaat daar.
    En super dat je al mensen hebt gevonden waarmee je rondtrekt als ik het zo begrijp.
    Hier is alles goed en Geralynn groeit goed. Ik denk dat je haar straks niet weer herkent.
    Meid doe rustig aan en we blijven je volgen.

    Groetjes uit Genemuiden en 2 dikke knuffels van Julian en Geralynn

  • 04 Oktober 2012 - 17:36

    Evie Brouwer:

    Lieve Anita, wat een leuk verhaal zeg. Ik hoorde van je ma vanmiddag dat jullie ook skypen, schrijf ik het goed haha. Je ma zei het lijkt net of Anita dan midden in de kamer staat, dat lijkt mij prachtig.

  • 04 Oktober 2012 - 17:38

    Evie Brouwer:

    En nog een dikke knuf van mij, ik moet zo weer aan de arbeid. Groetjes hoor.

  • 04 Oktober 2012 - 17:51

    Tanta Wil En Om Chris Uit Zwolle:

    Ha die Anita

    Wat een leuk verslagje uit Bangkok. En wat fijn dat je al allerlei mensen ontmoet hebt.
    We hadden je oma al gerustgesteld en gezegd dat dat zou gebeuren!
    Wat heerlijk om zo jong te zijn en de mogelijkheid te hebben dit te doen!
    'Vooral genieten, hoor!!

    Liefs en groetjes van oom Chris en tante Wil uit Zwolle


  • 04 Oktober 2012 - 17:53

    Annelies:

    Hey Anita,

    Fijn dat het daar zo goed gaat! En dat de reis in 1x goed is gegaan! Jasmijn vroeg gister:"komt Anita dan nu al snel weer thuis?" haha. Heel veel plezier en leuk dat je al mensen hebt ontmoet. Ik blijf je volgen.

    Liefs Annelies

  • 04 Oktober 2012 - 18:15

    Jan B:

    Hey Anita, leuk verslag hoor. Heb het zelfs uitgeprint voor Opa en Oma van het Goor.
    Andere Opa is ook in Kanchanaburi geweest. Die weet daar de weg in Thailand haha.
    Veel plezier en veel foto s maken. Dan stuur ik jou een foto van de kleine poesjes. Krijg je meteen heimwee haha
    Gr Pap

  • 04 Oktober 2012 - 18:38

    Erika:

    Geweldig blog! Kijk nu al uit naar je volgende;) Enjoy!!

  • 04 Oktober 2012 - 19:11

    Jonne:

    Nice! Ik hoorde al zoiets via Eva. Veel plezier :]

  • 04 Oktober 2012 - 19:33

    Henrieke:

    Lieve aniet, wat een leuk verhaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt :)
    Ben benieuwd naar de volgende...
    Kus!

  • 04 Oktober 2012 - 22:17

    Aylin:

    Anieeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
    haha wat fantastisch, ik hoor het je al helemaal vertellen! super leuk:)
    Heeeeel veel plezier, en je ziet binnenkort geld op je rekening verschijnen van de beauties (geen rare dingen denken nu, gewoon een afrekening van www ;))

    HAVEFUN

    xx

  • 05 Oktober 2012 - 14:40

    Jan En Jantine Van Het Goor:

    Hey Anita

    Wat een leuk verhaal. Veel plezier daar en hoop dat je veel mag zien en bekijken
    We blijven je volgen. Tot een volgende keer.

    Groetjes van Jan en Jantine

  • 05 Oktober 2012 - 16:13

    Gerrrie:

    Hoi Anita ,

    Wat leuk dat we je zo kunnen volgen verweg en toch dichtbij .
    Leuk verslag hoor we blijven je volgen hopelijk tot gauw.

    Groetjes Bovendorp

  • 05 Oktober 2012 - 20:52

    Koraline:

    Hahaha, het klinkt echt fantastisch!!!!!
    (stiekem ben ik ontzettend jaloers :)).
    Wij hebben ondertussen een awesome idee voor het Vaute Veesd en ik ben hard aan het roeien met de asopos ;).

    Heelheelheel veel plezier nog daar en ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!

    Tot skype!

    X Kora

  • 06 Oktober 2012 - 14:03

    Willianne:

    Heej..

    Wat lleuk!! veel foto's maken hè!
    Bij ons is er niet zoveel gebeurd! zoals altijd!!

    Ik blijf je volgen!

    Xx Willlianne

  • 06 Oktober 2012 - 19:20

    Philippina:

    Hallo Anita,
    Leuk verslag! Heel veel plezier tijdens je reis en pas goed op jezelf!
    Groetjes, Philippina, Alfred, Brïan en Roman

  • 08 Oktober 2012 - 09:53

    Coby:

    Ha Anita! Wat een avontuur! Leuk om te lezen en we blijven je volgen hoor!

    Groeten uut Doornspiek van alle Kroonemannetjes!

  • 16 Oktober 2012 - 23:35

    Sjaak En Gerda Van Den Berg:

    hoi Anita,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen, te meer omdat we in januari zelf ruim een week in Bangkok zijn geweest. Alle mooie dingen van daar komen gelijk weer bovendrijven. Wij vonden het er ook prachtig. Zijn ook nog een week in Chiang Rai geweest, nog mooier.
    Ga je nog naar het drielandenpunt toe? Ben benieuwd naar je volgende verslag.Veel plezier!
    groetjes Gerda

  • 18 Oktober 2012 - 16:21

    Willianne:

    Heej..

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    maak er een leuke verjaardag van!

    Groetjes vanuit Oene
    Willianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anita

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1202
Totaal aantal bezoekers 16508

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 15 Februari 2013

Backpacken in Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: